>
Home
>
Boeken
Bewegen, Samenl.
Lich. Opv. VMBO
Conditieleer 1
Conditieleer 2
Groene Spelen
Agressie en Geweld
Zelfverdedigingsspelen
Bestellen
>
Overige
Docenten
Leerlingen
Volwassenen
Training algemeen
Conditie
Sportoriëntatie
Voeding
J. Tinbergen College
>
Links
KVLO
BVLO
Jan Luitingfonds
School en sport
SLO
APS
NOC-NSF
digischool/lo
Sports Media
Computervaardigh.
overige links
>
Over deze site
>
Meer over ons
>
Contact Info.
|
Docent
Ondersteuning via Internet
Algemene links
Sportoriëntatie
Voorbeeldlessen zoals les 3 van Conditieleer 1
De docent
Als je net met je opleiding start, is het beroep "docent lichamelijke opevoeding"
nog een doel op zich. Maar dan komt het moment .... dan is de opleiding afgerond en je moet
daadwerkelijk leerlingen helpen "liefde voor het vak bij te brengen". In deze bekende spreuk
schuilt veel wijsheid. Lichamelijke opvoeding is absoluut een uitzonderlijk vak met
uitzonderlijke uitdagingen!
We willen de leerlingen met allerlei bewegingsvormen laten kennismaken. We willen ze het besef
bijbrengen hoe bewegen samenhangt met gezondheid. We willen ze laten kennismaken
met allerlei sporten. We willen ook tonen dat het vak in een breder
perspectief geplaatst kan worden. Dat sport een belangrijke rol speelt in onze
maatschappij. En dat er opleidingen zijn waarbij allerlei zaken rond lichamelijke
opvoeding een belangrijke rol spelen. En dus ook, dat er beroepen zijn waarbij lichamelijke
opleiding een belangrijke rol speelt.
Zo veel verschillende invalshoeken
terug naar begin
Er zijn inderdaad veel invalshoeken. Vernieuwing op het gebied van eindtermen, vernieuwing met betrekking
tot didactische methoden. Sporten en leren over sporten... het hoort er allemaal bij.
Tegen deze achtergrond willen we informatie geven.
Dat doen we o.a. door:
- complete lesvormen;
te geven (zie o.a. Conditieleer 1)
- door specifieke internetadressen aan te bieden;
- een discussieplpatform aan te bieden;
- algemene informatie te geven.
Docent lichamelijke opvoeding
een beroep dat vaak rust uitstraalt
maar waar veel inspanning voor nodig is....
terug naar begin
|
Albert Sickler bv
sportoriëntatie
leerlingen
tot bewegen aanzetten
maar ook...
het geven van leiding
|
|
|